Change Language

Трябва ли да се чувствам заплашена от конкуренцията и как да реагирам спрямо нея? Въпрос от читателка на в-к " компютри към e-therapy

Здравейте, казвам се Гергана и повече от няколко години, заедно с двама приятели развиваме интернет портал посветен на българска и чужда електронна музика. Преди повече от три месеца в интернет пространството се появи сайт с идея и концепция подобна на нашата. Сайтът е правен от бивши юзери, които често посещаваха нашия портал. Трябва ли да се чувствам заплашена от тази конкуренция? Как трябва да реагирам? Да извадя томахавката на войната или да подам ръка и да ги подкрепя? Свидетелка съм на много подобни случки - потребители решават да се отделят и да направят собствена страница, като се учат от грешките на старата. Много държа на портала и искам да продължи да съществува, но два подобни са твърде много за нашето уебпространство. Помогнете ми Здравейте, Гергана! Където и да се намираме, в каквато и област да работим, неминуемо ще се сблъскаме с конкуренцията. Вие сте започнали този проект с много ентусиазъм, хъс и сладкия усет за предимство и новаторство. Естествено е, когато на пазара, а в случая в Интернет, се появи нещо ново и добре направено, хората да го използват, проучват и в последствие да започнат да се появяват подобни разработки. ( Ние в www.e-therapybg.com очакваме същото?). Всъщност тук въпросът е как да се приема конкуренцията, защото, както казахме тя е неизбежна? По- добрият вариант е тя да се използва като сверяване на часовника. Факт е, че подобията се появяват, когато идеята или първоизточника са качествени и действително задоволяват потребности. Наред с това конкуренцията е и стимул за развитие, показващ пътя в много отношения. Това е и отговорът ни на въпроса да се чуствате ли заплашена. Пазарът е “заплашително” място – в него оцеляват най-добрите и в този смисъл “справедливостта” на пазара има логика, а не морал… От друга страна, Вие се питате дали да “извадите томахавката на войната”. В този смисъл лошите и враждебни отношения много често стопират продуктивността. Вместо да залагате на креативност и новаторство, ще съсредоточите усилията си в изработването на защитни или нападателни стратегии, които ще задоволяват предиммно собственическите ви нагласи. Да, вярно идеята е Ваша и е плод на много усилия, но Вие можете да продължите да работите по нея, да я усъвършенствате и да прибавяте нови сфери на действие. Както казахте другите се учат от грешките на първите, Вие бихте могли да използвате същата стретегия и да избягвате грешките на подобните на Вас сайтове, независимо от факта, че са започнали след Вас. Има и добра новина - ако се върнем малко по- горе, за да не се чувставте застрашена, би трябвало да промените нагласата по отношение на конкуренцията. Да я използавте като стимул, да приемате като комплимент появата на подобни на Вас – това показва, че сте добри. В такава ситуация екипът трябва да мобилизира силите си, творчеството и да търси новаторски идеи, за да продължите да сте добри. И най- важното - намерете отличителния си знак, вашата запазена марка, тя ще Ви направи уникални, в света, в който е неминуемо да има много копия и имитации! Последно – два сайта като вашия били много….на пазара са добрите, независимо дали са повече от два. Спомнете си само за Кока – Кола и Пепси – Кола…Успех!:)